Mimi Podkrižnik: Jutranjice: črtice za dobro jutro

22,90

Avtor: Mimi Podkrižnik

Založnik: Vida
Datum izida: 28. 3. 2020
Trda vezava
Format: 145 mm x 190 mm

Kaj je tisto, kar nam utrne prvo misel dneva? Droben pojav, vznemirljiva gesta, naslov knjige, ki razburka domišljijo, časopisni članek, ki vznemiri duha …

Jutranjice: črtice za dobro jutro so kratkih vtisi iz življenja, za katerega si je treba vzeti čas. Je zbirka, ob kateri si privoščimo skodelico toplega čaja ali dišeče kave ter začnemo razmišljati o tem, kaj je tisto, kar nam utrne prvo misel dneva. Prijazna gesta, nenavaden pojav, vznemirljiva novica, naslov knjige, ki vznemiri vse čute … Čarobnost jutra – jutranja svežina, jutranja rosa, jutranji hlad … pred nami se začenja nov dan.

Jutro namiguje, kakšen dan bomo imeli, zato ga začnimo dobro. Vstanimo zgodaj, še pred sončnim vzhodom. Privoščimo si nekaj minut za polnjenje svoje duše, kar bo imelo pozitivne posledice na naše življenje. Zaobljubimo se, da si bomo vsako jutro pred delom vzeli čas zase in prebrali eno od dognanj v knjigi. Tako bodo naše misli že od jutra pozitivne in pripravljene na nove avanture. Verjemimo, da se nam bo v dnevu zgodilo nekaj čudovitega, pa tudi če se ne bo, lahko prebrodimo vse.

Avtorica sama pravi, da je ne priteguje kar cel svet po dolgem in počez, ampak ji »zadošča« romanski: Francijo je izbrala že v mladosti, Portugalsko je našla pred leti, za Španijo se vedno potrudi, Italija pa se ji zdi svetla. Kar je dobro, saj je svetloba ključ do dobrega počutja.

 

 

INFORMACIJE

Avtor: Mimi Podkrižnik
Urednik: Valentina Smej Novak
Založba: Vida
ISBN: 978-961-94783-9-4
Jezik: slovenski
Število strani: 208
Datum izida: 28. 3. 2020
Naslovnica: Andreja Jež

Bralna pokušina

Vodnica književnost

Umetnost je odlična vodnica, literatura je morda najboljša turistična vodička: umetniki gledajo drugače, zanimivo vidijo svet, bolj vznemirljivo od drugih. Opazijo, kar po svoje slepa večina spregleda, polnokrvno čutijo v trenutkih, ko mnogim duša ničesar ne prišepetava. Od nekdaj znajo pionirsko izbirati konce, kjer se napajajo s fantazijo in silno energijo, zato da lahko ustvarjalno še bolj poletijo: likovniki izberejo prave barve ali z njimi bolje ubrane materiale, glasbeniki zaslišijo božje tone, pisateljem se porajajo strastne besede, ki tečejo z očarljivo gibkostjo. Bralci prepoznajo lahkotnost, še več, med prebiranjem del, ki jih jemljejo v roke, v sebi prebudijo željo, da bi sledili peresom na konce, kjer so ti pustili sledi ali jih še puščajo.

Na Azurni obali nežnih pastelnih pročelij, kjer se v azuru morja in neba dišeče kopajo sivka, bugenvilija, oljka, oleander, palme in še mnogo več zelenega, je umetniških odtisov ogromno, francoskih in tujih. Na trgih obalnih mest ali med ozkimi uličicami zalednih vasic je med obmejnim Mentonom in filmskim Cannesom mogoče iskrivo loviti senco največjih imen miselne zakladnice. Še so tam in za vselej tudi bodo Apollinaire, Michel Butor, Čehov, Fitzgerald, Le Clézio, Guy de Maupassant, Nietzsche, Picasso, Jacques Prévert, Antoine de Saint-Exupéry … Seznam je neskončen in se dopolnjuje, končno so na njem tudi kultni Rolling Stonesi iz sedemdesetih.

Kar naj se ljudje pritožujejo nad betonskimi podobami Mediterana, povezanimi z množično turistično industrijo. Naj se jim tudi nekoč nedotaknjen Saint-Paul-de-Vence zdi kraj, kjer je tisoč in ena galerija preveč … Kdor hoče, si lahko v njem še vedno živo predstavlja Chagalla ali kako je pri vratih vasice na peščenem gostilniškem dvorišču Yves Montand znova živahno vrgel balinček.

Umetnost je odlična vodnica tudi po množično banalnem.